پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250587
کاهش رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي بسيار نگران کننده است
تاریخ انتشار : 1399/10/29 10:07:58
نمایش : 1293
معاون کل وزير بهداشت گفت: در بيشتر استان ها نسبت به گذشته شاهد کاهش قابل توجه رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي از نظر تردد و تجمع ها هستيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ايرج حريرچي در ارتباط تصويري با بخش خبري 21 شبکه يک سيما افزود: اين شرايط؛ هشدار دهنده است و در حال حاضر نسبت به شرايط عادي سال گذشته فقط پنج درصد ترددها کاهش پيدا کرده است يعني 95 درصد مردم، شرايط را عادي تلقي مي کنند و به همان ميزان تردد در داخل و خارج شهرها موجب نگراني شده است.

وي با اشاره به اين که نگراني بعدي ما از برخي اجتماعات، مکان ها و اقدامات خاص است گفت: هر تجمعي اعم از دورهمي خانوادگي ، رستوران، کافه، مراسم عزا ، عروسي، مذهبي و ملي مي تواند به طور فزاينده اي موجب انتقال بيماري شود.

حريرچي افزود: از زماني که بازگشايي ها آغاز شده و ترددها هم به وضع عادي بازگشته ؛ حمل و نقل عمومي و مترو تبديل به نگراني اصلي ما شده است، همچنين خودروهاي سواري و ون هاي کوچک هم به دليل بالا بودن شيشه ها؛ محل انتقال بيماري هستند.

وي ادامه داد: اين سفرهايي که اخيراً صورت گرفته موجب افزايش سرايت بيماري مي شود، البته مواردي که در استان هاي شمالي و جنوبي و جزاير اتفاق افتاد و هتل ها به ميزان صد درصد اشغال رسيد؛ يک فاجعه محسوب مي شود.

معاون کل وزير بهداشت درباره ويدئوهاي منتشر شده از بيمارستان رودسر گفت: بر اساس دستورالعمل در تمام بيمارستان ها، بيماران کرونايي از غير کرونايي بايد جدا باشند و در شهرهايي که تک بيمارستان هستند و تنها دو بخش دارد امکان جدا کردن نيست ولي در اتاق ها و قسمت هاي مختلف ، بيماران را جدا مي کنند.

حريرچي افزود: بيمارستان هاي مازندران، گلستان و گيلان که مسافران زيادي به آنجا سفر کردند براي پذيرايي از بيماران بومي طراحي شده است و بيماران کرونايي خود استان هم اضافه شده و با افزايش سفرها و بيمارانِ مسافر ؛ باري را به اين شرايط اضافه مي کند که ممکن است در موارد نادر به اين شرايط برسيم که خارج از ظرفيت بيمارستان ها است .

منبع: صداوسيما

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html